Concert voor de Vrede – een ode aan verbinding

Muziek die roept om vrede

Terwijl honderden kaarsen de duisternis van de naderende avond in de Walburgiskerk verdrijven, brengen gedreven musici een concert voor de vrede. Ze voelen ieder een sterke verbondenheid met de essentie van de werken die ze spelen.

De roep om vrede in ‘Drop after Drop’ door de Oekraïense componist Maxim Shalygin is inmiddels over de hele wereld te horen geweest en wordt vanavond uitgevoerd door ruim 20 strijkers van het Kamerorkest van het Noorden. Ensemble CelloWercken brengt samen met Jan Linssen het lied ‘Abwoen’ dat gaat over het licht dat steeds opnieuw geboren wil worden. De hoop op een nieuw begin krijgt klank als twee bevriende cellisten – uit Wit-Rusland en Oekraïne – samen ‘Reaching out to Freedom’ van Kris Oelbrandt spelen.

Het decor van de Walburgiskerk voegt een bijzondere dimensie toe. Het programma belooft een intense en betekenisvolle reis te zijn die luisteraars uitnodigt om te reflecteren op de betekenis van oorlog en vrede. Dit initiatief van het Kamerorkest van het Noorden, Dat Bolwerck en CelloWercken biedt iedereen die erbij wil zijn een bijzonder concert om naar te luisteren en een waardevol moment van gezamenlijke bezinning.

Data:

Datum: 03/05/2024