Vandaag geopend van 11:00 tot 17:00

Kenniscentrum

Kenniscentrum Walburgiskerk*  Zutphen**; enkele publicaties***

Altaar(kast): [NB: sinds 2022 staat de altaarkast opgesteld in de Credokapel van de Walburgiskerk]

Doopvont:

Gewelf- en pilaarschilderingen:

Graven en grafmonumenten:

Kaarsenkroon:

De kerk en zijn geschiedenis:

De Librije: (kettingbibliotheek)

Enkele boeken die in de Librije staan:

Verhalen en mensen:

Algemeen:

*   “Walburgiskerk”: heden ten dage spreken we over de Walburgiskerk. Tot 2016 werd ook de benaming Sint Walburgiskerk of Walburgkerk of de Walburg gebruikt.

**  De Stichting “Walburgiskerk Zutphen” geeft een serie cahiers uit over bijzondere onderwerpen die verbonden zijn met de Walburgiskerk. Deze zijn in de winkel of online te koop. In het documentatiecentrum van de Walburgiskerk zijn nog veel meer oude publicaties te vinden, die niet zijn gedigitaliseerd. Deze zijn wel ter plekke in te zien.

*** De meeste publicaties in bovenstaand overzicht komen uit “Zutphen” een tijdschrift uitgegeven door de Historische Vereniging Zutphen, dat 4 x per jaar verschijnt.